Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble

FLETY

Urodzona w 1987 roku w Limanowej, swoją edukację muzyczną rozpoczęła w wieku dziesięciu lat w Państwowej Szkole Muzycznej im. F. Chopina w Nowym Sączu, w klasie fletu. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Barbary Świątek-Żelazny. Swoje umiejętności doskonaliła również w Hochschule für Musik w Mainz, u prof. Dejana Gavriĉa w ramach programu Erasmus-Socrates, a następnie podczas studiów na Univeristetet i Agder w Kristiansand, w klasie prof. Jørna Eivinda Schaua oraz prof. Larsa Asbjørnsena.

Prowadzi czynną działalność artystyczną jako kameralistka oraz muzyk orkiestrowy. Podczas pobytu w Norwegii odbyła praktyki w Kristiansand Symfoniorkester (sezon artystyczny 2013/2014) oraz była członkiem Det Norske Fløyteensemble. W latach 2015–2018 flecistka Teatru Muzycznego w Lublinie; w sezonie artystycznym 2018/2019 współpracowała z Operą na Zamku w Szczecinie, w latach 2019–2021 z Filharmonią Dolnośląską w Jeleniej Górze.

Od 2015 członkini zespołu Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble, w którego składzie brała udział w wielu festiwalach i projektach, takich jak Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Sacrum Profanum, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY, ELEMENTI, NeoArte — Syntezator Sztuki, Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu, Kromer Festival Biecz, Audio Art, opera rara, Workin’ Progress i Ars Moderna.

W 2019 roku wystąpiła na Warszawskiej Jesieni gościnnie z zespołem Ensemble Kompopolex. W tym samym roku podczas wakacyjnych kursów organizowanych przez NOR59-Strykeinsitutt (Oslo) prowadziła zajęcia w grupie fletów.

Swój warsztat rozwijała również podczas licznych kursów mistrzowskich u światowej klasy flecistów, takich jak między innymi Ruth Wentorf, Moshe Aron Epstein, Wissam Boustany, János Bálint, Mirjam Nastasi, Wally Hase, Carlo Jans, Jean-Claude Gerard, Davide Formisano, Robert Aitken, Pierre-Yves Artaud, Martin Fahlenbock. W 2018 roku wraz ze Spółdzielnią Muzyczną contemporary ensemble uczestniczyła w Ensemble-Akademie Freiburg, prowadzonej przez ensemble recherche.

Polskie prawykonania:

Jacob ter Veldhuis, Lipstick na flet/flet altowy i taśmę

— 2019, ELEMENTI, Kraków

Egidija Medeksaite, Nigamagamini na amplifikowany flet basowy i taśmę

— 2019, Sacrum Profanum, Kraków

Skip to content